De Sims Freeplay Walkthrough – Sneeuwprobleem
Kerstmis betekent de kerstman, Sims en sneeuw. Maar zou een storm van onheilspellende origine de feestvreugde van Simstad kunnen bederven? Ga op een spannende missie om de ware betekenis van Kerstmis te ontdekken.
Opdracht 1:
Plaats een kerstboom op een woonkavel. Je vindt een kerstboom in de woonwinkel via tab “Uitgelicht”.
Opdracht 2:
Naast de prullenbak op de grond vind je een kruis met daarboven een wolkje. Druk op het wolkje en kies de optie “Ontwar lampjes”.
Tijd: 1 uur
Opdracht 3:
Boven een eetstoel hangt een wolkje. Klik op het wolkje en kies de optie “Schrijf kaarten”. Zorg er wel voor dat je een lege eettafel voor je hebt staan.
Tijd: 1 uur en 40 min
Opdracht 4:
Klik op de brievenbus en kies de optie “Doe kaarten op de bus”.
Tijd: 4 uur
Opdracht 5:
Koop kerstkaarsen in de woonwinkel via tab “Uitgelicht” en plaats deze op een tafel of aanrecht.
Opdracht 6:
Koop in woonwinkel vijf zuurstokken via tab “Uitgelicht” en plaats deze op een woonkavel.
Opdracht 7:
Naast de prullenbak op de woonkavel zie je weer een kruis met een wolkje erboven. Klik hierop en kies de optie “Maak sneeuwpop”.
Tijd: 5 min
Opdracht 8:
Klik op het wolkje boven de sneeuwpop en kies de optie “Maak de sneeuwpop af”.
Tijd: 2 uur
Opdracht 9:
Roep een andere Sim via de Simtracker. Selecteer jouw Sim en druk op de andere Sim. Kies dan de optie “Gooi sneeuwballen”.
Tijd: 5 uur
Opdracht 10:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker.
Opdracht 11:
Klik op het wolkje boven de meteoroloog en kies de optie “Bespreek weer”.
Tijd: 15 min
Opdracht 12:
Selecteer jouw Sim, ga naar een woonkavel en druk op een telefoon. Kies dan de optie “Bel Tovenaar Tita”.
Tijd: 50 min
Opdracht 13:
Op een woonkavel zie je een wolkje boven een plas water. Druk op het wolkje en kies de optie “Bouw de sneeuwpop weer op”.
Tijd: 1 uur
Opdracht 14:
Druk op het wolkje boven de sneeuwpop en kies de optie “Hoe voel je je?”.
Tijd: 2 uur
Opdracht 15:
Druk op het wolkje boven de sneeuwpop en kies de optie “Bespreek ijspaleis”.
Tijd: 2 uur
Opdracht 16:
Druk op het wolkje boven een televisie en kies de optie “Kijk naar impulsaankoop”.
Tijd: 3 uur
Opdracht 17:
Druk op een telefoon en kies de optie “Doe een impulsaankoop”.
Tijd: 5 uur en 30 min
Opdracht 18:
Selecteer jouw Sim en druk op het wolkje boven een computer. Kies dan de optie “Lees e-mail impulsaankoop”.
4 min
Opdracht 19:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker.
Opdracht 20:
Klik op het wolkje boven de Ongelukslocomotief en kies de optie “Inspecteer”.
Tijd: 1 uur
Opdracht 21:
Druk op het wolkje boven een parkbankje en kies de optie “Bestudeer handleiding”.
Tijd: 2 uur en 40 min
Opdracht 22:
Klik op het wolkje boven de Ongelukslocomotief en kies de optie “Repareer”.
Tijd: 5 min
Opdracht 23:
Druk op het wolkje boven het parkbankje en kies de optie “Lees de handleiding”.
Tijd: 1 uur en 3 min
Opdracht 24:
Druk op het wolkje boven de Ongelukslocomotief en kies de optie “Trap tegen de locomotief”.
Tijd: 4 uur en 40 min
Opdracht 25:
Ga terug naar een woonkavel en druk op het wolkje boven de Sneeuwpop en kies de optie “Verkrijg de coordinaten”.
Tijd: 6 uur
Opdracht 26:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker.
Opdracht 27:
Selecteer jouw Sim en druk op de locomotief en kies de optie “Ga naar het IJspaleis”.
Opdracht 28:
Druk op het wolkje boven Sneeuwspriet en kies de optie “Wat is er aan de hand?”.
Tijd: 30 min
Opdracht 29:
Druk op het wolkje boven Sneeuwspriet en kies de optie “Waar is Sjaak?”.
Tijd: 4 uur
Opdracht 30:
Druk op het wolkje boven de witte koelkast en kies de optie “Sjaak?”.
Tijd: 10 min
Opdracht 31:
Druk op het wolkje boven de Chille strijkplank en kies de optie “Sjaak?”.
Tijd: 5 min
Opdracht 32:
Druk op het wolkje boven Sjaak Vorst en kies de optie “Sjaak?”.
Tijd: 1 uur
Opdracht 33:
Druk op het wolkje boven Sjaak en kies de optie “Sleutel”.
Tijd: 6 uur en 20 min
Opdracht 34:
Druk op het wolkje boven de X op de grond en kies de optie “Haal sleutel op”.
Tijd: 10 min
Opdracht 35:
Druk op het wolkje boven de deur naar Sjaaks Kamer en kies de optie “Ontgrendel deur”.
Tijd: 1 uur en 40 min
Opdracht 36:
Druk op het wolkje boven de IJskoningin en kies de optie “Praat met de koningin”.
Tijd: 3 uur en 20 min
Opdracht 37:
Druk op het wolkje boven de IJskoningin en kies de optie “Bied een drankje aan”.
Tijd: 7 uur en 30 min
Opdracht 38:
Druk op het wolkje boven Sneeuwspriet en kies de optie “Bespreek ‘kracht'”.
Tijd: 2 min
Opdracht 39:
Roep drie andere Sims via de Simtracker. En druk voor elke Sim op het wolkje boven De Vorstblazer 5000 en kies de optie “Draai samen”.
Tijd: 1 min
Opdracht 40:
Druk voor elke Sim in het IJspaleis op het wolkje boven de Locomotief en kies de optie “Ga naar het park”.
Opdracht 41:
Selecteer jouw Sim en druk op het wolkje boven Tovenaar Tita. Kies dan de optie “Bespreek weer”.
Tijd: 30 min
Opdracht 42:
Druk op het wolkje boven een parkbankje en kies de optie “Verzin een probleem”.
Tijd: 1 uur en 50 min
Opdracht 43:
Selecteer jouw Sim en druk op een andere Sim. Kies dan de optie “Maak ruzie”.
Tijd: 2 uur en 30 min
Opdracht 44:
Druk op het wolkje boven Tovenaar Tita en kies de optie “Praat met Tovenaar Tita”.
Tijd: 11 uur
Opdracht 45:
Druk op de Ongelukslocomotief en kies de optie “Ga naar de Woelige Weerbron”.
Tijd: 1 sec
Opdracht 46:
Selecteer jouw Sim en druk op de Locomotief in het park. Kies dan de optie “Ga naar de Woelige Weerbon”.
Opdracht 47:
Druk op het wolkje boven De Zeurpiet en kies de optie “Confronteer de eigenaar”.
1 min
Opdracht 48:
Druk op het wolkje boven De Zeurpiet en kies één van de opties.
Tijd: 2 uur
Opdracht 49:
Druk op het wolkje boven De Zeurpiet en kies één van de opties.
Tijd: 2 uur
Opdracht 50:
Druk op het wolkje boven De Zeurpiet en kies de laatste optie.
Tijd: 2 uur
Opdracht 51:
Druk op het wolkje boven De Zeurpiet en kies de optie “Overtuig Zeurpiet”.
Tijd: 12 uur en 30 min
Opdracht 52:
Druk op de Locomotief en kies de optie “Gebruik de locomotief”.
Tijd: 1 sec
Opdracht 53:
Stuur jouw Sim via de Simtracker terug naar een woonkavel.
Opdracht 53:
Druk op het wolkje boven een bank en kies de optie “Zoek een oplossing”.
Tijd: 48 sec
Opdracht 54:
Druk op het wolkje boven een computer en kies de optie “Stel een Ho-Ho-Hotline e-mail op”.
Tijd: 2 uur en 20 min
Opdracht 55:
Druk op het wolkje boven de computer en kies de optie “Lees antwoord van Ho-Ho-Hotline”.
Tijd: 40 sec
Opdracht 56:
Druk op het wolkje boven de Sneeuwpop en kies de optie “Praat met Meneer Sneeuwvlok”.
Tijd: 30 min
Opdracht 56:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker.
Opdracht 57:
Druk op het wolkje boven Elf Allen en kies de optie “Toegang tot de Kerstman”.
Tijd: 10 en 50 min
Opdracht 58:
Druk op het wolkje boven Elf Allen en kies de optie “Vereisten”.
Tijd: 1 sec
Opdracht 59:
Laat een Sim terug gaan naar een woonkavel via de Simtracker.
Opdracht 60:
Druk op het wolkje boven de computer en kies de optie “Boek vakantie”.
Tijd: 4 min en 30 sec
Opdracht 61:
Ga terug naar het park en roep een Sim via de Simtracker. Druk dan op het wolkje boven Elf Allen en kies de optie “Geef boekingsnummer”.
Tijd: 3 uur
Opdracht 62:
Laat een Sim terug gaan naar een woonkavel via de Simtracker.
Opdracht 63:
Druk op het wolkje boven de computer en kies de optie “De Kerstman mailen”.
Tijd: 14 min
Opdracht 64:
Druk op het wolkje boven de computer en kies de optie “Stuur e-mail naar de Kerstman”.
Tijd: 4 uur en 30 min
Opdracht 65:
Druk op het wolkje boven de Klantbemiddelingself en kies de optie “Praat met bezoeker”.
Tijd: 12 uur en 30 min
Opdracht 66:
Druk op het wolkje boven de Klantbemiddelingself en kies de optie “Bied elf excuses aan”.
Tijd: 1 min
Opdracht 67:
Druk op het wolkje boven de Klantbemiddelingself en kies de optie “Kalmeer de elf”.
Tijd: 5 min
Opdracht 68:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker.
Opdracht 69:
Druk op het wolkje boven Tovenaar Tita en kies de optie “Praat met Tovenaar Tita”.
Tijd: 12 uur en 30 min
Opdracht 70:
Stuur jouw Sim terug naar een woonkavel via de Simtracker.
Opdracht 71:
Plaats een zuurstok lamp ergens op een woonkavel.
Opdracht 72:
Druk op een tuinperkje (deze kan je kopen in de woonwinkel mocht je deze nog niet hebben) en kies de optie “Wortels”.
Tijd: 5 min
Opdracht 73:
Druk op het wolkje boven Prancer de rendier en kies de optie “Voer Prancer”.
Tijd: 5 min
Opdracht 74:
Druk op het wolkje boven de computer en kies de optie “E-mail de Kerstman nog een keer”.
Tijd: 54 min
Opdracht 75:
Druk op het wolkje boven de Klantbemiddelingself en kies de optie “Praat met elf”.
Tijd: 8 uur en 40 min
Opdracht 75:
Ga naar het park en roep jouw Sim via de Simtracker. Druk dan op de Locomotief en kies de optie “Bekijk de locomotief”.
Tijd: 1 sec
Opdracht 76:
Ga naar het park en roep een Sim via de Simtracker. Druk op de Locomotief en kies dan de optie “Ga naar de werkplaats van de Kerstman”.
Opdracht 77:
Druk op het wolkje boven de elf en kies de optie “Waar is de Kerstman?”.
Tijd: 5 min
Opdracht 78:
Druk op het wolkje boven de brievenbus en kies de optie “Doorzoek stapel brieven”.
Tijd: 2 uur
Opdracht 79:
Doorzoek de zak op de cadeaumachine. Druk op het wolkje boven de cadeaumachine en kies de optie “Doorzoek zak”.
Tijd: 5 min
Opdracht 80:
Druk op het wolkje boven de Kerstmishaard en kies de optie “Doorzoek schoonsteen”.
Tijd: 6 uur en 30 min
Opdracht 81:
Druk op het wolkje boven de Kerstmanstoel en kies de optie “Wacht”.
Tijd: 48 min
Opdracht 82:
Druk op het wolkje boven de Kerstman en kies de optie “Leg het gemopper van Zeurpiet uit”.
Tijd: 11 uur en 15 min
Opdracht 83:
Mocht je nog niet bij Kerstman zijn werkplaats zijn, dan kan je dit doen door op de locomotief te drukken in het park. Druk op het wolkje op de Baaself en kies de optie “Bespreek taken”.
Tijd: 1 min
Opdracht 84:
Druk op het wolkje boven de Cadeamachine en kies de optie “Repareer”.
Tijd: 5 min
Opdracht 85:
Druk op het wolkje boven Baaself en kies de optie “Bespreek taken”.
Tijd: 2 uur
Opdracht 86:
Druk op het wolkje boven Baaself en kies de optie “Bespreek taken”.
Tijd: 5 min
Opdracht 87:
Druk op het wolkje boven de Kerstman en kies de optie “Bespreek Zeurpiet”.
Tijd: 20 min
Opdracht 88:
Druk op het wolkje boven Baaself en kies de optie “Praat met elf”.
Tijd: 1 uur en 40 min
Opdracht 89:
Druk op het wolkje boven de Cadeaumachine en kies de optie “Haal cadeau op”.
Tijd: 5 min
Opdracht 90:
Druk op het wolkje boven de Cadeaumachine en kies de optie “Haal cadeau op”.
Tijd: 10 uur en 50 min
Opdracht 91:
Druk op het Locomotief en kies de optie “Ga naar het park”. Of verlaat de werkplaats via de Simtracker.
Opdracht 92:
Druk op de locomotief en kies de optie “Ga naar het chalet”.
Opdracht 93:
Ga naar het park, roep jouw Sim via de Simtracker en druk op de locomotief. Kies dan de optie “Ga naar het chalet”.
Opdracht 94:
Druk op het wolkje boven Zeurpiet en kies de optie “Geef cadeau”.
Tijd: 1 min
Opdracht 95:
Druk op het wolkje boven Zeurpiet en kies de optie “Geef nog een cadeau”.
Tijd: 1 uur en 30 min
Opdracht 96:
Druk op het wolkje boven Zeurpiet en kies de optie “Omhels Zeurpiet”.
Tijd: 6 uur en 40 min
Opdracht 97:
Druk op het wolkje boven Zeurpiet en kies de optie “Praat”.
Tijd: 14 uur en 10 min
Opdracht 98:
Druk op de locomotief en kies de optie “Ga naar het park”.
Vragen over deze missie of The Sims Freeplay in het algemeen kunnen hier geplaatst worden: The Sims Freeplay – Vragen en Antwoorden & Tips en Tricks