Maak jij al gebruik van een nieuwsbrief systeem? Zo niet? Dan moet je nu echt daarmee beginnen. Een nieuwsbrief systeem zorgt namelijk voor veel verkeer naar jouw blog en/of bedrijf. Sinds ik begonnen ben met een nieuwsbrief systeem is mijn verkeer enorm gestegen. Ik heb inmiddels meer dan 900 nieuwsbrief abonnees, dagelijks krijg ik er veel nieuwe abonnees bij. Super toch? Vandaag vertel ik iets meer over een succesvol nieuwsbrief systeem en heb ik voor jullie een complete gratis tutorial hoe je een nieuwsbrief systeem opzet.
Wat is een e-maillijst en een nieuwsbrief systeem?
Een e-maillijst is een lijst met namen en e-mailadressen van mensen die jou toestemming hebben gegeven om updates en promoties van jouw blog en/of bedrijf via e-mail te verzenden. Met een nieuwsbrief systeem verstuur je dus nieuwsbrieven naar de personen die geïnteresseerd zijn in jouw content.
Waarom is een nieuwsbrief systeem belangrijk?
Mensen die zich vanaf jouw website bij jouw nieuwsbrief systeem of e-maillijst hebben ingeschreven en hun inschrijving hebben bevestigd door op een link te klikken (dubbel opt-in), zijn enorm geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt. Jij geeft hun waardevolle informatie waar zij meer over willen weten en dus op de hoogte gehouden willen blijven.
Hieronder heb ik nog een aantal redenen neergezet waarom een nieuwsbrief systeem belangrijk is:
E-mail is persoonlijk – Met e-mail kan je namelijk in de inbox van een gebruiker belanden. Het bereik van jouw e-mail wordt niet beperkt door allerlei algoritmes, zoals van social media. Herken je vast wel, je hebt een mooi bericht geplaatst op Facebook en het bereik is minimaal. Dit komt omdat het niet aan iedereen in jouw vriendenlijst wordt getoond, er zit een compleet algoritme achter. Bij e-mail is dat niet zo. Jouw e-mail wordt gelijk in de inbox geplaatst van de ontvanger. Het is heel direct en ook nog eens persoonlijk.
E-mail is doelgericht – Om jouw e-mails te kunnen ontvangen, moet een gebruiker zich aanmelden voor jouw e-maillijst / nieuwsbrief en zijn/haar e-mailadres bevestigen. Iemand die zoveel werk doet, is duidelijk geïnteresseerd in jou en jouw content en ze staan daardoor veel meer open voor jouw bericht.
E-mail is gericht – De gebruiker heeft dus interesse in jou en jouw content. Hierdoor kan je jouw abonnees relevante content en eventuele aanbiedingen toesturen om betere resultaten te krijgen.
Je bezit jouw e-maillijst – Je bent niet de eigenaar van een social media platform, zoals Facebook, Twitter of Google. Als één van deze social media platforms hun beleid of algoritmes weer veranderd, dan kan het zijn dat je dus meer verkeer verliest. Jij bent wel eigenaar van jouw eigen e-maillijst. Deze wordt niet beïnvloed door beslissingen van andere bedrijven. Als bijvoorbeeld Facebook eens failliet gaat of ermee stopt, geen zorgen, jij hebt nog steeds jouw e-maillijst en kan je dus nog steeds jouw volgers en abonnees bereiken.
E-mail is een-op-een – Mensen houden van privacy en daarom houden mensen ook van e-mails. Deze staan namelijk niet openbaar op een tijdlijn of nieuwsfeed. Ze kunnen jou met vertrouwen rechtstreekse vragen stellen. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen en verbinding. Dit is echt enorm belangrijk voor een succesvol nieuwsbrief systeem!
Hoe vaak stuur ik een mail en wat zet ik erin?
Mensen kunnen bij mij inschrijven voor verschillende thema’s, zoals bijvoorbeeld voor planning tips, geld tips, blogs tips en meer. Hier geef ik dan allerlei tips in en ook freebies (denk aan checklists, werkboeken en meer). Deze mails verstuur ik eens in de aantal weken (vanaf volgend jaar zal dit gestructureerder zijn. En daarnaast stuur ik ook elke maand een nieuwsbrief met hoogtepunten van die maand, winacties, populaire blogberichten, kortingen en meer.
Maak jij al gebruik van een nieuwsbrief systeem? Zou je er één op willen zetten? En als je er al één hebt, heb jij dan tips om nog meer abonnees te kunnen krijgen?
Xxx Miss SentinelliVolg mij via Bloglovin, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en YouTube.
Vind jij dit artikel leuk? Klik dan op het hartje :).
Ik gebruik Mailchimp, en stuur bijna iedere maand een nieuwsbrief. Veel abonnees heb ik nog niet, maar dat kan nog komen.
Toch openen niet veel mensen de nieuwsbrief merk ik, of ze hebben het al gelezen bij mij (de artikels) of er zitten veel mensen tussen die via een winactie toen geabonneerd zijn op mijn nieuwsbrief.
Ik ben (eind van het jaar…altijd) weer heel veel nieuwsbrieven aan het opzeggen. Mijn mailbox wordt al snel te vol. Ik ben bang dat meerdere mensen dat doen 🙂
Ik ga zeker jouw tutorial lezen! Wie weet vind ik daar weer goede tips, thanks!
Babs onlangs geplaatst…December Giveaway: Win een mooi beauty pakket!