Update eet- en trainingsschema – Hoeveel ben ik afgevallen en hoe bevalt het me?

Ik ben begonnen met een eet- en trainingsschema

Inmiddels is dit de zesde week dat ik bezig ben met een eet- en trainingsschema. In dit artikel vertel ik hoeveel ik ben afgevallen en hoe het tot nu toe bevalt.

Hoeveel train ik per week

Op maandag 4 juni ben ik begonnen met een eet- en trainingsschema. Mijn eetschema bevat drie verschillende soorten dagen, namelijk een high dag, vier low dagen en twee keer een mid dag. Op de mid dagen en op de high dag, ben ik aan het trainen. Naast het trainen, zwem ik ook twee keer in de week en op zondag doe ik ook een half uurtje aan yoga. Mijn week is dus behoorlijk vol met trainen. Maar wel super fijn! Elke week ga ik met de oefeningen omhoog, bijvoorbeeld de eerste week doe je een bepaalde basisoefening 3 setjes van 6 keer, en de week erop doe je 3 setjes van 7 keer. Zo ga je steeds een beetje omhoog met de trainingen.

Hoe bevalt het tot nu toe

Ik moet zeggen dat in het begin best zwaar was. Ik had echt enorm veel spierpijn en kon niet eens lang planken. Phoe, dat was best heftig. Maar elke week ging het steeds beter. Wel heb ik enorm last van mijn knieën. Mijn knieschijven staan weer scheef, daar had ik vorig jaar ook last van. Ik moet eigenlijk weer naar therapie, maar ik kijk het nog even aan. Dit betekent wel dat ik bepaalde oefeningen niet meer kon doen. Daar baalde ik wel enorm van. Mijn man heeft me toen wel andere oefeningen gegeven voor de bovenkant van mijn lichaam. Deze oefeningen zijn wel goed te doen. Ook wel zwaar, maar wel beter voorlopig zodat mijn knieën niet overbelast raken.

Ook merk ik dat ik bepaalde oefeningen steeds beter kan uitvoeren. Ik kan nu bijvoorbeeld 2 x 1 minuut planken, terwijl ik in het begin net 1 x 20 seconden haalde. Maar ook bepaalde andere oefeningen voer ik steeds beter uit en gaat ook gemakkelijker. Momenteel ben ik ook bezig met opdrukken. Nog eerst vanaf de tafel en dat lukt nu 6 keer. Als ik wat sterker ben, wil ik het ook vanaf de grond proberen.

Ik ben blij dat ik naast trainen ook zwem met mijn vriendinnetje. Twee keer in de week zwemmen wij in een zwembad van een hotel. Het bad is 12,5 meter en we gaan vaak rond de 100+ baantjes zwemmen. Echt heerlijk is dat! Tijdens het zwemmen heb ik gelukkig weinig last van mijn knieën en kunnen mijn spieren ook heerlijk ontspannen.

Mijn eet- en trainingsschema bevallen mij tot nu toe wel zeer goed. Ondanks dat ik bepaalde oefeningen niet kan uitvoeren, vind ik het wel fijn om drie keer in de week te gaan trainen. Mijn eetschema bevalt me ook echt prima. Ik hou het goed vol. Af en toe wel eens iets anders eten, maar dan compenseer ik het ook wel weer de volgende dag. Ik ben zeker wel blij dat ik hiermee gestart ben!

Hoeveel ben ik afgevallen en hoe voel ik me?

In totaal ben ik nu 2,4 kg afgevallen. Hier ben ik echt enorm blij mee. Ook ben ik een stuk fitter en merk ik gewoon dat mijn conditie ook een stuk verbeterd is. Ik ben minder stijf en gewoon een stuk soepeler. En dat vond ik ook het belangrijkst! Dus ik ga hier zeker mee door!

Wil jij ook beginnen met een eet- en trainingsschema? Neem dan eens een kijkje op de website van Anthony Kruijver.

Sport jij ook? Zo ja, wat voor sport doe jij? Of zou je willen gaan sporten?

Xxx Miss Sentinelli

Volg mij via Bloglovin, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en YouTube.

2 reacties op “Update eet- en trainingsschema – Hoeveel ben ik afgevallen en hoe bevalt het me?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge